středa 13. července 2016

Opalovací krém SPF 30

Jsem tak trochu blázen a už delší dobu vyhledávám vyloženě přírodní kosmetiku. Na obličej si doma míchám pleťové oleje a i na tělo se snažím nepoužívat ty největší chemické koktejly, které jsou k dispozici. Přiznám se, že tělové krémy nedělám pravidelně, ale vždycky čtu v obchodě aspoň složení a pečlivě vybírám. Co ale neskousnu vůbec, to jsou opalovací přípravky - všechny až asi na dvě výjimky obsahují nano-částice oxidu titaničitého a řadu chemických látek, které jsou z šuplíku s nálepkou "rizikové". Takže už loni jsem se pustila do výroby domácího opalováku podle Míši z Kiss a Bee blogu. Zjistila jsem, že to jde, ale ani krém ani sprej mě moc nenadchly. Letos jsem tedy pátrala důkladněji a nakonec namíchala svůj vlastní poměr. Je skvělý, takže jsem dneska udělala další várku.

Určitě se toho nebojte. Všechno potřebné se dá koupit třeba na e-shopu Ekokozy, kam vám pro jednoduší orientaci rovnou vložím odkazy. Nic z toho nemám, vše si kupuji za svoje, takže klidně pátrejte a objednávejte jinde, těch e-shopů s produkty na výrobu domácí kosmetiky už je spousta :-) A výroba opalováku vám zabere asi tak 15 minut i s přípravou a úklidem.

Já na výrobu používám dva plechové hrnky (větší a menší), ale nechám na vás, jak se k tomu postavíte.
Do jednoho (většího) hrnku navážím:
- kromě malinového oleje můžete ostatní tak nějak zaměnit a třeba použít jen malinový, mrkvový a kokosový (já mám ten z pšeničných klíčků ještě z loňska, tak se ho snažím spotřebovat) - důležité je celkové množství 70 g a nejvyšší podíl malinového s přirozeně vysokým SPF

Do druhého (menšího) hrnku pak přijde tzv. vodní fáze:
- ale jak jsem zkoušela dneska, jde dát i jen 100 g růžové vody, pokud zjistíte, že aloe máte málo a chcete ho do poopalováku :-D

Pak si ještě nechystejte:
  • 25 g oxidu zinečnatého
  • 6 kapek vitamínu E (antioxidant a konzervant)
  • 30 kapek Cosgardu (konzarvant)
  • 10 kapek levandulového éterického oleje
  • 10 kapek citronelového éterického oleje
Hrnky s olejovou směsí i "vodní" dejte do vodní lázně - olejová směs úplně zprůhlední. Mezitím si oxid zinečnatý pořádně promněte v hmoždíři, aby byl hezky hladký a bez hrudek. Směsi v hrnkách už budou určitě rozpuštěné a horké, takže si připravíte ještě kapučínovač (stačí úplně nejobyčejnější za 80 Kč, jako mám já). Hrnky vyndáte z vodní lázně a "vodní" směs rychle přelijete do olejové a začnete šlehat. Po pár vteřinách se vše spojí v krémovou hmotu, takže bez meškání přisypete oxid zinečnatý a pokračujete ve šlehání. Během něj přikapete vitamín E, Cosgard a éterické oleje, díky kterým bude krém krásně vonět a na vás nepůjdou komáři a další hmyzáci :-) Šleháte do vychladnutí na pokojovou teplotu, přelijete do nějaké praktické nádoby, kde ještě otevřené necháte dovychladnout a je to :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat