čtvrtek 14. července 2016

Krém po opalování s aloe vera a panthenolem

Jak už jsem psala o svém vztahu k chemii v kosmetice, je asi jasné, že i poopalovák jsem potřebovala zkusit vyrobit. Loni jsem se mazala po opalování jenom kokosovým olejem, ale dost mi vadila šílená mastnota, která po něm zůstává. Letos jsem tedy pokročila dál. Bohužel jsem nikde nenarazila na žádný "recept", který by odpovídal mým představám, tak jsem do toho šla intuitivně. A přísahám, že jsem ještě nikdy na tělo nemazala nic tak příjemného, jako je tenhle krém. Nejradši bych se s ním mazala pořád. Je krásně vláčný, skvěle hydratuje, rychle se vstřebává a pokožku vyloženě hladí. Je vážně skvělý. Navíc díky mátovému éterickému oleji hezky chladí i kůži, která dostala sluneční nálož větší, než bylo záhodno...

Opět lze všechno potřebné koupit třeba na e-shopu Ekokozy, kam pro jednoduší orientaci rovnou vložím odkazy. Jak už jsem psala, na výrobu používám dva plechové hrnky (větší a menší).
Do jednoho (většího) hrnku navážím:
Do druhého (menšího) hrnku pak přijde tzv. vodní fáze:
Pak si ještě nechystejte:
  • 100 g panthenolu
  • 6 kapek vitamínu E (antioxidant a konzervant)
  • 30 kapek Cosgardu (konzarvant)
  • 10 kapek grepového éterického oleje
  • 10 kapek mátového éterického oleje
Hrnky s olejovou směsí i "vodní" dejte do vodní lázně - olejová směs úplně zprůhlední. Mezitím si panthenol pořádně promněte v hmoždíři, aby byl hezky hladký a bez hrudek. Směsi v hrnkách už budou určitě rozpuštěné a horké, takže si připravíte ještě kapučínovač (stačí opět úplně nejobyčejnější třeba za 80 Kč, jako mám já). Hrnky vyndáte z vodní lázně a "vodní" směs rychle přelijete do olejové a začnete šlehat. Po pár vteřinách se vše spojí v krémovou hmotu, takže bez meškání přisypete panthenol a pokračujete ve šlehání. Během něj přikapete vitamín E, Cosgard a éterické oleje, díky kterým bude krém krásně vonět a máta i chladit :-) Šleháte do vychladnutí na pokojovou teplotu, přelijete do nějaké praktické nádoby, kde ještě otevřené necháte dovychladnout a je to :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat