čtvrtek 21. ledna 2016

Těstoviny s ořechovo-avokádovým pestem a zeleninou

Od Vánoc se tak nějak průběžně kochám kuchařkou od Elly Woodward a v souladu s tím kocháním taky vždycky něco zkouším uvařit. Až na batátové palačinky bylo zatím všechno skvělé, ale tohle jídlo, to je přímo fantastické. Kdybyste od Elly nic jiného nevyzkoušeli, tohle fakt zkuste. Pokud teda nemáte nepřekonatelný problém s avokádem. Na první ochutnání je totiž dominantní právě ta chuť avokádového pesta, ale po chvilce už jste jenom nadšení z toho, jak strašně moc je to dobré. Poprvé jsem těstoviny dělala minulý týden k večeři a dneska jsme si je dali pro velký úspěch znovu, tentokrát k obědu :-) Recept jsem si trochu upravila, neb ne všechno potřebné jsem měla doma, ale myslím, že to vůbec nevadilo.

Pro dva dospěláky a malé dítě:
Na pesto:
  • větší hrst kešu ořechů (má být 60 g para ořechů a 25 g piniových)
  • 1 avokádo
  • hrst rukoly (já dala listy z jednoho Pak Choi, protože jsem koupila zapařenou rukolu)
  • hrst listů bazalky (můžete vynechat)
  • šťáva z 1 malého citronu nebo z 1/2 velkého
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce vody
  • sůl, pepř
Na těstoviny:
  • 200 g těstovin (já použila kukuřičné penne)
  • 1/2 brokolice (asi 250 g)
  • 150 g hrášku
  • 1 menší cuketa
  • 2 lžíce olivového oleje
  • sůl, pepř
Všechny suroviny na pesto jsem rozmixovala tyčovým mixérem dohladka. Brokolici jsem rozdělila na větší růžičky a krátce povařila v osolené vodě (asi 2 minuty), hrášek jsem měla mražený, tak jsem ho jen na půl minuty vhodila do vroucí vody a hned jsem ho zcedila a propláchla studenou vodou. Uvařené růžičky brokolice jsem rozdělila na ještě menší. Cuketu jsem nakrájela na tenká půlkolečka, opekla na olivovým olejem vymazané pánvi a na závěr jsem ji posypala růžovou solí a čerstvým hrubě mletým pepřem. Zároveň se zeleninou jsem v osolené vodě uvařila těstoviny a pak jsem všechno opatrně promíchala dohromady, ještě trochu dochutila a hned podávala. Je to fakt obrovská dobrota a já nepřestávám děkovat nebesům za to, že mám tak vstřícného muže, který tahle jídla taky ocení a nevyžaduje pravidelný přísun masa :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat