sobota 9. ledna 2016

Indická rajčatová polévka

Konečně přišla zima a s ní první lyžování v nové sezóně. A to si žádá zahřívací večeři, konkrétně rychlou zahřívací večeři, protože hlad nemá slitování :-) Tahle polévka je fakt rychlovka, navíc neskutečně dobrá. K večeři je ideální s domácími chlebovými krutony, ale klidně si ji dejte i na oběd. S plněnou indickou plackou je to opravdu výborná záležitost, která zahřeje i zasytí.

Na 3 až 4 porce potřebujete:
  • 2 plechovky krájených rajčat
  • 1 mrkev
  • 1 řapík celeru
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • 3 dl vody
  • 3 lžíce olivového oleje nebo ghí
  • 2 bobkové listy
  • 1 lžičku celého římského kmínu
  • 1 lžičku cibulových semínek
  • špetku asafoetidy (můžete vynechat)
  • sůl, pepř, chilli a cukr podle chuti
  • čerstvý koriandr
  • kokosové mléko
  • domácí žitný chléb a ghí/olej na krutony
Na lžíci oleje jsem osmahla nakrájenou cibuli, mrkev a řapíkatý celer. Když zelenina změkla a rozvoněla se, přidala jsem nasekaný česnek a nastrouhaný zázvor. Po chvilce míchání jsem do hrnce vyklopila obě plechovky rajčat, přilila jsem vodu, přihodila bobkové listy a nechala 10 minut provařit. Mezitím jsem na ghí osmahla římský kmín s cibulovými semínky a když začalo koření opravdu vonět, posypala jsem ho asafoetidou a koriandrem. Hned jsem stáhla z ohně. Z rajčatového základu jsem vyndala bobkový list a naopak jsem přidala osmahnuté koření a všechno jsem důkladně rozmixovala. V hrnci jsem pak do polévky vrátila bobkové listy, ochutila jsem a nechala ještě lehce probublávat. Zatímco polévka finišovala, osmažila jsem chlebové kostičky na lžíci ghí. 

Polévku podávám posypanou cibulovými semínky, někdy s čerstvým koriandrem, lžičkou kokosového mléka (krému) a chlebovými krutony. Záleží jen na vás, jestli si ji uděláte ve veganské verzi nebo použijete stejně jako já ghí a místo kokosového krému dáte třeba zakysanou smetanu :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat