čtvrtek 12. listopadu 2015

Bulgur s fazolemi a dýní

Bulgur miluji! Až tak moc, že jsem byla jednu dobu schopná ho vařit v nějaké podobě klidně každý týden. Ovšem vydrželo mi to jen do chvíle, kdy se vzbouřil můj muž. Bulgur mu prý už lezl i ušima :-) Tak jsem na něj pak nějak pozapomněla, ale teď mi ho připomněla na svém blogu Míša a i já se musím podělit o svůj oblíbený podzimní recept. Shodou okolností i v mém receptu dělá bulguru společnost dýně :-) A světe div se, můj muž byl po snědení své porce smutný, prý by si ještě býval přidal, kdyby bylo co...

Na 2 porce:

  • 160 g pšeničného bulguru
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 červená cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 180 g oloupané dýně hokaido (čistá hmotnost)
  • 1/2 plechovky červených fazolí
  • hrst černých oliv
  • 1 malá chilli paprička
  • 100 ml zeleninového vývaru
  • sůl
  • pepř
  • čerstvá petrželka
  • parmazán

Bulgur vařím podle návodu, ale vodu lehce osolím a přidám lžíci olivového oleje. Cibuli nakrájím na proužky, osmahnu na oleji a když změkne, přidám nasekaný česnek s chilli papričkou a na kostičky nakrájenou dýni. Vše osmahnu (míchám asi 3-5 minut), pak zaliju vývarem a nechám vydusit, až se tekutina skoro úplně odpaří. Pak přidám propláchnuté fazole, nakrájené olivy, osolím a opepřím. Nakonec smíchám s hotovým bulgurem a na talíři posypu petrželkou a strouhaným parmazánem.

Žádné komentáře:

Okomentovat