neděle 3. května 2015

Rozmarýnové kuře s citronem

Včera jsem udělala obrovskou objednávku na indické koření, luštěniny a spoustu dalších věcí, takže je jasné, že následující dny budu mít potřebu zkoušet nová indická jídla :-) Dnešek jsem proto zasvětila klasické evropské kuchyni - zapátrala jsem na svém oblíbeném webu a tohle se mi líbilo na první pohled. Na balkóně mám rozmarýn, v mrazáku bylo kuře, v lednici citrón a to je vlastně skoro všechno, co člověk potřebuje :-) A náš syn, který se do každého jídla musí skoro nutit, si dvakrát přidal! Takové pocty se mi dostane tak jednou za měsíc, a to si možná ještě fandím, takže je jasné, že tohle jídlo je prostě bomba:-) Rozpis je na čtyři porce:

  • 800 g menších brambor
  • 4 kuřecí stehna
  • větší svazek zeleného chřestu nebo 600 g zelených fazolek
  • 1 palička česneku
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 1 bio citron
  • čerstvý rozmarýn
  • mořská sůl
  • případně trochu másla

Brambory jsem omyla kartáčkem, nakrájela na čtvrtiny a společně s fazolkami dala do pekáčku. Přidala jsem oloupané stroužky česneku, rozmarýn, olivový olej, osolila jsem a pokapala šťávou z citronu. Zbytek citronu jsem nakrájela na osminy (každou polovinu na 4 díly) a přidala jsem do pekáčku. Vše jsem promíchala a na vrch jsem položila osolené kuře. Kůži kuřete jsem na několika místech nařízla a ještě posypala rozmarýnem. Pekáček jsem zakryla alobalem a dala jsem péct na 180 °C. Pekla jsem 40 minut zakryté, pak jsem odkryla a pekla jsem dalších 40 minut, dokud kuře nezezlátlo a brambory nezměkly. Je dobré v druhé části pečení maso vyndat a zeleninu a brambory promíchat a zase maso vrátit. Pokud by vám kuře pouštělo málo tuku, přidejte trošku másla.

Žádné komentáře:

Okomentovat