neděle 10. května 2015

Pesto ze zeleného chřestu

Medvědí česnek došel, ale chřest začíná :-) A když jsem byla u pana Staňka pro víno, narazila jsem u něj na pesto ze zeleného chřestu. Chutnalo úžasně. A tak bych to nebyla já, abych se nerozhodla o domácí pokus. Koupila jsem chřest, piniové oříšky a čerstvé těstoviny a v pátek byl oběd na světě. Pesto má jemnější chuť než výrazné bazalkové nebo to z medvědího česneku, ale určitě ho doporučuji zkusit. Už jenom proto, že jeho příprava zabere jenom pár minut a celkový výsledek je parádní ;-)

  • 120 - 150 g zeleného chřestu
  • 50 g parmazánu
  • 40 g piniových oříšků
  • 2 stroužky česneku
  • olivový olej
  • sůl
  • čerstvé těstoviny a parmazán na posypání

Chřest jsem zbavila dřevnatých konců a dala vařit v osolené vodě. Vařte 3 minuty a pak hned přendejte do nádoby s ledovou vodou, aby se zastavil var a chřest zůstal pevný a šťavnatý. Vychladlý chřest jsem nakrájela na kousky a rozmixovala jsem společně s oříšky, česnekem, parmazánem a olivovým olejem. Solím podle chuti. Pesto jsem měla hodně husté, tak jsem ho naředila malým množstvím vody, ve které se chřest vařil. Ve vodě od chřestu (přidala jsem ještě trochu soli) jsem uvařila i těstoviny a po uvaření jsem je smíchala s pestem. Ještě jsem přidala i malinko vody z hrnce, aby konzistence pesta byla krémová. Před podáváním jsem na talíři posypala strouhaným parmazánem.


Žádné komentáře:

Okomentovat