středa 6. května 2015

Můj velký indický nákup

Na e-shop www.gurmankoreni.cz jsem narazila úplnou náhodou, když jsem v žádném už dříve vyzkoušeném e-shopu nemohla najít černou čočku. Tady ji mají! A navíc spoustu věcí, které jsem vždycky objednávala různě komplikovaně, protože nikde toho neměli dost pohromadě. Tenhle problém na gurmankoreni.cz nehrozí. Tady má člověk spíš problém opačný, aby se ovládl a nekoupil všechno, protože opravdu tohle všechno děsně akutně potřebuje :-) Navíc u většiny koření jsou recepty, takže člověk tu akutní potřebu vnímá ještě vtíravěji - má prostě chuť uvařit si přesně to, na co zrovna kouká :-D
Nakonec jsem toho vzala fakt hodně, ale taky jsem si spoustu věcí nechala na příště, takže jsem byla i skromná :-P Máme to doma nastavené tak, že nám není líto dát peníze za dobré (a kvalitní) jídlo, za kvalitní sportovní vybavení a merino oblečení od Icebreakeru (to sice zásadně kupuji ve slevách, ale i tak je drahý jako prase). Ale to vás určitě nezajímá, takže tady je ten můj nákup:
Koření není nikdy dost a já musela doplnit zásoby toho nejvíce používaného (zleva nahoře):
  • mletý koriandr
  • ostré madráské kari
  • jemné madráské kari (nenechte se mýlit, i to jemné je ostré jako blázen)
  • bobkový list
  • mletý římský kmín
  • mletá garam masala
  • paprika
  • mletá skořice

Tohle je takový základ, bez kterého se indická prostě nedá vařit. Kupovat v Čechách garam masalu je naprostý nesmysl, protože ta chuť a vůně je něco úplně jiného. Bobkový list jsem si vzala proto, že je větší a výraznější než ten náš, stejně tak je voňavější a výraznější paprika a skořice. Finančně vychází velmi dobře a kvalita je nesrovnatelně vyšší než u toho, co nám nabízí supermarkety nebo různí prodejci na trzích. Ještě mi zapomněli v e-shopu zabalit celou skořici, která je v obrovských kusech a voní neskutečně. Dorazí snad posléze.
Tady je vlevo nahoře mletý kardamom, který miluji a naposledy jsem ho v nouzi koupila od Antonína a byla jsem docela zklamaná. Byl takový mdlý, jako kdyby ho míchali s prachem ze silnice nebo co :-/ Ty čtyři krabičky od MDH jsou směsi koření na jogurtovou rajtu, mátové čatný, dal makhani (karí z černé čočky a červených fazolí) a na ochucený indický sýr. Nic z toho jsem ještě neměla, tak jsem fakt zvědavá :-) Větší krabička je směs koření na kofty - indické masové kuličky, které budu dělat o víkendu. A ještě mi se zpožděním dorazí směs na indické máslové kuře, která se prý náhle vyprodala. V sáčcích je sezamové semínko a to černé je cibulové semínko. To používám na placky naan nebo do některých karí, miluji ho.
Tady jsou hotová jídla, která prostě stojí za to ochutnat. Odolala jsem nutkání koupit úplně všechno, takže jsem vzala jen tři druhy a příště zase vyberu nějaké další :-) Přihodila jsem i knížku od majitelky e-shopu, protože je mi prostě sympatická a jsem zvědavá i na recepty, co v knize budou.
Ginger beer miluje můj muž, takže to byla jasná volba, abych mohla říct, že ten obrovský balík je tak těžký právě proto, že je tam strašně moc JEHO zázvorového drinku :-) Dole jsou červené fazole na dal makhani, loupaná červená čočka, neloupaná červená čočka a černá čočka (ta je taky hlavně na dal makhani). Nahoře vlevo je kokosová moučka, z té se chystám vyzkoušet nějaké pečení podle receptu z e-shopu a Dabur Chyawanprash má být nějaký ájurvédský zázrak ke zlepšení imunity, nálady, odolnosti vůči stresu... a prostě na všechno :-D Vypadá to jako povidla, a dokonce to chutná skoro jako povidla, akorát s takovým štiplavým ocasem. Tak jsem zvědavá na ty účinky :-D
Poslední fotku vezmu zespodu: zlomky kešu ořechů, protože těch máme nenormální spotřebu. Ale to je u mě dost zklamání. Otevřela jsem je, abych trochu nasypala do müsli, ale připadá mi, že jsou trochu žluklé nebo nějak jinak "jeté". Barva i chuť je prostě divná a moc nevěřím tomu, že by v testu na aflatoxiny prošly. Plísně tam určitě budou. Příště radši zůstanu u těch lidláckých. Pan Mukhwas je směs koření, fenyklu a cukrových kuliček - ke zlepšení trávení a pro svěží dech. Je to zajímavá chuť, ale trochu mi připadalo, jako kdybych chroupala fenyklová semínka s nadrcenými vonnými tyčinkami. Nevím, kde se tam ta chuť vzala, ale cítím ji tam :-) Vedle jsou fenyklová semínka v cukrové polevě a to je naopak naprostá bomba. Mám novou závislost a vím, že příště jich objednám spoustu. Velkou spoustu :-) Chutnají jako pendreky v cukru a pro ty já mám slabost už od dětství. Po pálivém indickém jídle je to skvělý dezertíček, který jednak podpoří trávení, osvěží ohořelou pusu a ještě k tomu je děsně dobrý. Už teď lituji, že jsem si balíčků nevzala víc :-P V zelených krabičkách je kokosové máslo - to přidávám všude možné a je fajn, že v lednici vydrží po otevření delší dobu (teda teoreticky, u nás rozhodně ne :-D ). V bílé pixle je kvalitní kokosový olej, který má u nás širokou škálu použití a v pytlíku je směs slaných pokroutek k vínu. To je taková loterie. Některé mi moc chutnají a některé naopak byly zklamáním. Obávám se, že tenhle pytlík jsem spíš zvolila blbě, protože v e-shopu nebylo uvedené složení a fakt jsem to vzala náhodně. Chutnají mi směsi z opražených luštěnin, ale tohle budou spíš jakoby "krekry". Ale uvidíme, třeba mi budou chutnat. Ve velkém sáčku je vynikající basmati rýže a zbytek nákupu na fotce je drogerie: hřebíčková ájurvédská pasta - rozhodla jsem se nějakou zkusit a protože neemová nebyla, riskla jsem hřebíček :-) Ájurvédský bylinný pleťový krém chci zkusit jako doplněk k mým pleťovým olejům a santalové mýdlo jsem dostala jako bonus k nákupu zdarma. Voněla po něm celá ta obrovská krabice a moc mě to potěšilo.

Takže to je vše a pokud jste to v polovině článku nevzdali, máte můj obdiv :-)

UPDATE: Slané dobroty jsou super (akorát to víno s nimi nějak víc mizí) a hřebíčková pasta nemá chybu ;-) Pan Mukhwas už mi taky chutná a míchám si ji s fenyklem v cukru, jsem na tom přímo závislá.

Žádné komentáře:

Okomentovat