pondělí 11. května 2015

Kofta karí (masové kuličky v pikantní omáčce)

Kofty jsem do neděle zkoušela akorát čočkovo-zeleninové, ale jak jde o indickou, vyzkouším ráda kdykoli cokoli nového :-) A když jsem při svém nákupu na www.gurmankoreni.cz narazila na koření a recept na masové kofty, měla jsem jasno. Takže uvařeno, odzkoušeno a já si udělala bezmasou variantu jídla se stejným základem, takže spokojenost byla na všech frontách a já doporučuji dál :-)

Na kofty:
  • 250 g mletého hovězího masa (v originálu je samozřejmě jehněčí)
  • 1 vejce
  • 1 lžíce sekaného koriandru
  • 1 menší cibule
  • 2 lžičky koření Kofta kari
  • 1/2 lžičky garam masaly
  • 1/2 lžičky kurkumy
  • 1/2 lžičky cibulových semínek
  • sůl
Na omáčku:
  • 3 lžíce oleje
  • 1 lžíce celého římského kmínu
  • 1 velká cibule
  • 4 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • 1 - 2 lžičky koření Kofta kari
  • 1/2 lžičky cibulových semínek
  • 1/2 lžičky garam masaly
  • 1 plechovka krájených rajčat
  • 120 ml vody
  • 2 vrchovaté lžíce kokosového krému (vrchní část z plechovky)
  • 100 g zeleného hrášku
  • sůl, třtinový cukr
  • čerstvý koriandr
Cibuli do kuliček jsem nasekala a pak jsem vše umixovala dohromady.
Na omáčku jsem na oleji osmahla kmín a když se rozvoněl, přidala jsem nasekanou cibuli. Smažila jsem asi 5 minut a pak jsem přidala rozetřený česnek a stejné množství strouhaného zázvoru. Po chvilce smažení jsem přidala koření na kofty a cibulová semínka. Po další minutě jsem do pánve přidala krájená rajčata a vodu. Nechala jsem krátce povařit a rozmixovala jsem. Nakonec do omáčky přišel kokosový krém, osolila jsem, přisypala garam masalu a dala jsem asi lžičku třtinového cukru. Pak už jsem tvořila z masové směsi malé kuličky a vkládala jsem je přímo do omáčky. Pod pokličkou se vařily mírným varem asi 20 minut. V polovině varu je dobré zkontrolovat, jestli jsou kuličky v omáčce celé ponořené a případně je opatrně otočit. Po dvaceti minutách jsem přisypala hrášek a nechala jsem povařit už jenom krátce. Před podáváním jsem karí posypala nasekaným koriandrem a podávala jsem s rýží. Ale můžete si udělat i placky ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat