pátek 1. května 2015

Fettuccine s pestem z medvědího česneku

Pesta ze všeho možného u nás doma letí a letos jsem konečně mohla vyzkoušet i pesto z medvědího česneku. Ten u nás bohužel neroste, pokud nepočítám chráněnou oblast, kde by údajně být k nalezení měl. Ale jednak netuším, kde přesně to má být a taky bych nerada zabloudila v lesích, které vůbec neznám. takže mě zachránil pan Staněk, který má v Jihlavě úžasnou prodejnu vína a nejrůznějších specialit (a taky hned vedle stejně úžasnou sýrárnu). Pan Staněk má totiž všechno, co člověk zrovna potřebuje. I ten medvědí česnek :-) A protože tohle byla poslední dodávka, udělala jsem pár fotek navzdory tomu, že je u nás úplně hnusně, světlo je k ničemu, nejsem nijak zdatný fotograf, takže ty fotky opravdu nejsou žádný zázrak...
  • 100 g listů medvědího česnek
  • 50 g piniových oříšků
  • 50 g parmazánu
  • olivový olej
  • sůl
  • 300 g čerstvých fettuccine
  • parmazán na posypání
Pesto jsem mixovala z medvědího česneku, oříšků, parmazánu a olivového oleje. Dávám tak 3 - 5 lžic oleje (odhaduji). Nakonec podle chuti osolím. Těstoviny vařím ve slané vodě, aby byly al dente. Vždycky si nechám stranou trochu vody z jejich vaření, scedím je a smíchám s pestem. Podle potřeby trochu naředím právě tou vodou z těstovin. Na talíři posypu parmazánem a jsem šťastná, že jsem na světě :-)

Pozn. V nouzi můžete použít i kešu ořechy, pokud ty piniové nikde v okolí neseženete. A místo parmazánu jakýkoli tvrdý dlouho zrající sýr. Ale čím lepší sýr použijete, tím lepší pesto bude.


Žádné komentáře:

Okomentovat