pátek 16. ledna 2015

Sýrové sušenky s ovesnými vločkami

Jednou jsem si v Tescu koupila vynikající sýrové sušenky. Takové ty z řady Tesco Finest. Byly ve slevě :-) Normálně stojí kolem stovky, ale byly v 70% slevě, takže putovaly k nám domů. A byly tááák moc dobré, že jsem se rozhodla přijít na to, jak je vyrobit. Smůla byla, že ve složení byla napsaná procenta podílu jen u obsažených sýrů a ořechů. Ale protože jsem talent na matiku, sepsala jsem si složení na papír a začala počítat... a hned první pokus vyšel na jedničku. Jsou prostě dokonalé!
  • 80 g hladké mouky
  • 80 g ovesných vloček
  • 70 g sýra s modrou plísní (minimálně 50 % t. v s.)
  • 20 g pomixovaných ovesných vloček
  • 20 g změklého másla
  • 15 g čedaru
  • 15 g mletých vlašských ořechů
  • sůl
  • voda
Ze všech ingrediencí jsem vypracovala těsto. Vodu vždycky přidám podle potřeby, prostě tak, aby se s těstem dobře pracovalo. A pak už stačí vyválet na tenkou placku a vykrajovat sušenky. Já dělám záměrně hodně malé, abych jich mohla hodně sníst :-) Peču na 180 °C asi 15 minut, aby začaly zlátnout a byly krásně křupavé. V originálních sušenkách byl sýr Blue Stilton, ale mám s úspěchem vyzkoušenou i zlatou nivu, která je tučnější a výraznější než taková ta klasická. Případně i gorgonzola jde použít, ale radši ne dolce, spíše její pikantnější sestru ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat