středa 14. ledna 2015

Švábské bramborové noky neboli šulánky

Loni jsem si od Ježíška přála kuchařku Dity P. a letos jsem měla zálusk na její pokračování. Protože má ale Dita malé miminko, kuchařka vyjde se zpožděním, snad už na jaře. A já díky tomu musela změnit plány. Pověřila jsem proto Ježíška některou ze dvou kuchařek od Romana Vaňka (rychlovky nebo Evropa). A dostala jsem Klenoty klasické evropské kuchyně :-) Tohle je první testovaný recept. A naprosto výborný! My s Áďou měli "šišky" nasladko, můj muž naslano. Pochutnali jsme si všichni tři :-)
  • 500 g předem uvařených  a vychladlých brambor
  • 3 vejce
  • 240 g hrubé mouky (40 g by měla být semolina, ale tu já nemám)
  • 40 g změklého másla
  • 1 lžíce solamylu
  • sůl
  • máslo a olej na opečení
Brambory jsem nastrouhala najemno, přidala jsem ostatní suroviny a vypracovala jsem těsto. To je pak potřeba dát na 10 minut do lednice. Z odpočinutého těsta jsem válela kuličky a tvarovala šišky. Kulička by měla být o průměru 2 cm a šišky by měly být dlouhé asi 4 cm, na obou koncích ztenčené. Noky se vaří v osolené vodě - když vyplavou, vaří se ještě 1 minutu. Po uvaření jsem je přendala do hrnce s ledovou vodou, aby se zastavil var a po 1-2 minutách jsem je vylovila a nechala okapat. Když byly uvařené všechny, opékala jsem je na lžíci másla a lžíci oleje, aby byly hezky zlatavé a místy křupavé.

My s Áďou je jedli s mákem a cukrem, k tomu jsme je polévali povidlovou omáčkou (rozehřátá povidla s trochou vody a mletou skořicí). Já na sladká jídla miluju strouhaný tvaroh a syn zakysanou smetanu, takže ani tentokrát tomu nemohlo být jinak :-)

A na slanou verzi jsem opekla nakrájenou slaninu, na ní jsem osmahla cibulku, zasypala jsem lžičkou třtinového cukru a když zkaramelizoval, přidala jsem vymačkané nakrájené kyselé zelí. Trochu jsem podlila vodou a ochutila solí a pepřem.




Žádné komentáře:

Okomentovat