neděle 9. listopadu 2014

Zázvorové kuře s kokosovým mlékem

Co by to bylo za zázvorový blog bez receptů se zázvorem? A protože je dneska neděle, došlo po dlouhé době i u nás na maso :-) Kombinace kuřete, kokosového mléka a zázvoru je prostě tutovka, která nikdy nezklame. Tenhle recept jsem objevila na www.bbcgoodfood.com, kam si chodím pro inspiraci dost často.

Na 4 porce:

  • 4 kuřecí prsa nakrájená na kostky
  • 2 lžíce oleje
  • šťáva z 1/2 citronu
  • 1 lžička mletého chilli
  • nastrouhaný kousek zázvoru (velký jako palec)
  • 4 nasekané stroužky česneku
 
  • 2 větší cibule
  • 2 lžíce oleje
  • 1 lžíce kurkumy
  • 1 plechovka kokosového mléka
  • 1 zelená chilli paprička (pokud máte rádi hodně ostré)
  • 1 lžíce bujónu
  • nať koriandru
Všechny suroviny z prvního seznamu jsem smíchala a dala na několik hodin (ideálně přes noc) do ledničky. Před začátkem vaření jsem nasekala 2 cibule úplně nejvíc na jemno (není nad pomoc techniky - sekací nůž to udělá za vás). Na oleji jsem pak osmahla nasekanou cibuli do zhnědnutí (asi 6 - 8 minut), přidala jsem kurkumu a nechala jsem zasmahnout asi 1 minutu. Pak už jsem do pánve přidala naložené maso i s marinádou. Nechala jsem maso zatáhnout a přidala jsem kokosové mléko a bujón. Papričku jsem vynechala, aby jídlo mohl jíst i náš malý syn. Přiklopila jsem pokličkou a nechala vařit mírným varem 20 minut. Před podáváním se přidá ještě nasekaná nať koriandru. Jako příloha je idální voňavý rýžový pilaf.
Kešu pilaf :
  • 400 g basmati rýže
  • 1 velká cibule
  • 2 lžíce oleje
  • 1 lžíce kurkumy
  • 800 ml vývaru
  • hrst kešu ořechů

Než se mi uvařilo maso s omáčkou, udělala jsem si pilaf s kešu. Na oleji jsem osmahla najemno nasekanou cibuli a když začala zlátnout, přidala jsem kurkumu a po chvilce i propláchnutou basmati rýži. Chvíli jsem míchala, aby se rýže obalila kořením a vše se rozvonělo. Pak jsem zalila vývarem, snížila jsem teplotu a nechala vařit asi 10 minut po pokličkou (všechna voda se musí vstřebat a rýže změkne). Nakonec stačí přidat nasekané kešu oříšky a třeba i jarní cibulku, ale tou já nechtěla syna dráždit. Ve školce pojal podezření, že zelené natě v jídle jsou prudce jedovaté :-P


Žádné komentáře:

Okomentovat