pondělí 10. listopadu 2014

Zapečené cukety plněné mletým masem a houbami

Když je náš syn nemocný, znamená to, že dopoledne nemůžu pracovat. Zato vařit můžu. Takže je vždycky čas na zkoušení nových receptů z výhodně pořízených surovin. Původně jsem chtěla udělat do cuket jen masovou směs, ale pak jsem si vzpomněla na to, jak mám jeden šuplík mrazáku plný hub a jak mě to štve, páč je nejím se tam nic jiného nevejde, a tak jsem vylovila jeden sáček ke zpracování :-) A udělala jsem dobře. Muž i syn se cpali, až se jim dělaly boule za ušima. Fakt. I to nemocné dítě snědlo celou polovinu jedné velké plněné cukety...

Já dělala 3 docela velké cukety a ještě mi trochu náplně zbylo, takže určitě by množství stačilo na 4 střední kulaté cuketky.
  • 4 kulaté cukety
  • 4 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • 250 g mletého hovězího masa
  • větší miska mražených hub
  • 2 stroužky česneku
  • 140 g rajčatového protlaku 
  • 2 lžičky sušeného tymiánu
  • sůl, pepř
  • špetka mletého chilli
  • parmazán
Na 2 lžících oleje jsem osmahla cibuli do z hnědnutí, pak jsme přidala maso a pěkně jsem ho osmahla, aby změnilo barvu. Poté jsou k přisypala i rozmražené a okapané houby, česnek a nakonec i rajčatový protlak s kořením. Neměřila jsem čas další přípravy, ale asi tak 10 minut jsem směs promíchávala a dochucovala, aby se mi zdála tak akorát.

Cukety jsou omyla, odkrojila vršky, vydlabala vnitřky a naplnila směsí. Zapékací misku jsem potřela 2 lžícemi olivového oleje a posadila jsem do ní naplněné cukety. Pekla jsem je hodinu na 180 °C. Před podáváním jsem odklopila vršky, každou porci jsem trochu posypala strouhaným parmazánem a zase jsem je přiklopila. Není potřeba žádná příloha, ale kdyby byl někdo extra hladový, tak by byla asi ideální čerstvá rozpečená bageta.

Žádné komentáře:

Okomentovat