úterý 18. listopadu 2014

Rizoto s houbami

Tohle je další z mých oblíbených kombinací: rýže, houby a tymián. Fungují vždycky. A protože stále likviduji zásoby hub, muselo dřív nebo později dojít i na rizoto :-) Je to opravdu jednoduchá a rychlá záležitost, ale pozor - nedávno mi jedna klientka povídala, že jí tohle moje italské houbové rizoto vůbec nechutnalo. Nejdřív jsem se podivila, protože mi říkala, že houby miluje, ale cílenými dotazy jsem zjistila, že místo arborio rýže dala parboiled, místo lesních hub žampiony a místo parmazánu eidam. A víno vynechala pro jistotu úplně. Takže jestli si chcete pochutnat, rada je jasná - nešiďte základní suroviny :-)

Na 3 - 4 porce:
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 velká cibule, nasekaná nadrobno
  • 1 stroužek česneku
  • 250 g lesních hub
  • 250 g rýže arborio
  • 1 dl bílého vína
  • 7 dl zeleninového vývaru
  • špetka šafránu
  • 100 g strouhaného parmazánu a trochu navíc na posypání)
  • 2 lžíce sekaného tymiánu (nebo 1 lžíce sušeného)
  • sůl, pepř
Ve velké pánvi jsem osmahla na oleji cibuli a nasekaný česnek, pak jsem přidala houby a smažila jsem, dokud se krásně nerozvoněly. Do pánve jsem přidala propláchnutou rýži a trochu šafránu a chvíli jsem míchala, aby se rýže obalila olejem. Vývar jsem smíchala s vínem a trochu jsem přilila do pánve. Promíchala jsem a když se tekutina vstřebala, přilila jsem další. Postupně jsem přilévala vývar s vínem a nechávala vstřebat, dokud jsem nespotřebovala celé množství, ke konci jsem přidala tymián. Trvá to celkem 15 - 20 minut. Pokud by zrnka rýže nebyla měkká, přilijte trochu vody a ještě chvíli vařte. Pak už stačí vmíchat sýr a podle chuti osolit a opepřit.

Žádné komentáře:

Okomentovat