středa 5. listopadu 2014

Čočkovo-bramborové karí s mrkví

Tohle jídlo možná není nijak zvlášť fotogenické a když je navíc zataženo, tak jsem prostě lepší fotku nevykouzlila, ale chuťově je vynikající. Přepadla mě totiž nějaká viróza a to vždycky potřebuji misku nějakého zahřívacího jídla, takže tohle byla moje dnešní volba :-)
  • 2 lžíce oleje
  • 1 velká nakrájená cibule
  • 2 stroužky česneku
  • kousek zázvoru
  • 1 lžíce madráského kari
  • 1 lžíce Pav Bhaji Masala*
  • 700 g brambor
  • 4 mrkve
  • 150 g červené neloupané čočky
  • 750 ml vývaru 
  • kokosová smetana nebo zakysaná smetana podle chuti
  • nať koriandru nebo petrželka
Na oleji jsem osmažila nakrájenou cibuli a nasekaný česnek, dokud nezezlátly a nerozvoněly se. Pak jsem přidala na kostky nakrájené brambory a mrkve nakrájené na kolečka. Opékala jsem asi 4-5 minut a pak jsem přidala kousek nastrouhaného zázvoru a koření. Míchala jsem asi 1 minutu a pak jsem vše zalila vývarem. Přidala jsem propláchnutou neloupanou červené čočku a nechala jsem zvolna vařit (přiklopené pokličkou) asi 20 minut.

Když čočka a brambory změknou, můžete část směsi rozmixovat, aby se vám zahustila a pak už jen dosolte, podle chuti přidejte trošku smetany nebo kokosového mléka a posypte koriandrovou natí (nebo petrželkou). Když nedáte smetanu do karí, dejte si pak do misky trochu smetanového jogurtu nebo zakysané smetany, chuť karí tím dokonale vyladíte.


* místo uvedené směsi koření můžete dát 1/2 lžičky chilli, 1/2 lžičky mletého koriandru, 1/2 lžičky mletého římského kmínu a 1/2 lžičky mleté skořice

Žádné komentáře:

Okomentovat