pondělí 10. listopadu 2014

Celozrnný tvarohový chlebíček s pohankovou moukou

Obvykle se u nás snídají kaše na všechny způsoby, ale zatím není ta správná zima, aby i mě bavily jíst každý den. Na rozdíl od svého syna mám ráda i něco upečeného, k tomu caro s mandlovým mlékem nebo indický čaj... Klasiku moc nemusím, tak ráda zkouším něco zdravějšího. Tentokrát jsem modifikovala svůj vyzkoušený recept na tvarohovou štolu, ale díky tomu, že je chlebíček 100% celozrnný, je o něco sušší, než ten z bílé mouky. Ale přesto mi moc chutná.

Na malou chlebíčkovou formu:
  • 100 g jemné celozrnné mouky*
  • 100 g pohankové mouky*
  • 2 vrchovaté lžíce maniokového škrobu*
  • 2 vrchovaté lžíce mandlové mouky (zbytek po výrobě mandlového mléka*
  • 100 g panely (nebo libovolného cukru)
  • 1 lžička prášku do pečiva (bez fosfátů)
  • 1 lžička jedlé sody
  • 60 g změklého másla
  • 2 lžičky vanilkového extraktu
  • 1 vejce
  • 250 g měkkého tvarohu
  • 2 lžíce rozinek
  • 2 lžíce proslazené pomerančové kůry
  • 2 lžíce sekaných mandlí
*mouku si libovolně namíchejte na 250 g, klidně udělejte mix hladké a celozrnné nebo jen hladkou

Ze všech ingrediencí jsem vypracovala těsto, které jsem dala na chvíli odpočinout do lednice. Mezitím jsem si rozehřála troubu na 180 °C a pak už jsem jen těsto přendala do formy vyložené pečicím papírem a strčila péct. Pekla jsem asi 45 minut, ale radši proveďte klasickou kontrolu špejlí, je to nejjistější.

Jak už jsem psala, můj chlebíček je trochu sušší, než kdybyste ho dělali z bílé mouky Ten je krásně vláčný), ale k čaji bude dobrý moc. A při nejhorším vytáhnu nějaký džem od maminky a trochu si ho vylepším :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat